Brain Gym®

Ikzelf had als kind last van dyslexie. Ik draaide letters om en zette cijfers achterste voren ( dyscalculie), dus 76 werd 67. Ik had enorme last van faalangst en total blancs tijdens toetsen. Ik deed enorm mijn best, want ik was een gedreven en slim meisje, maar er kwam niet uit wat er in zat. Tot mijn 22 las ik maximaal 6 bladzijden per uur. Ik had een waanzinnig goed gehoor, dus sprak vlot en in vreemde talen, maar kon in het Nederlands niet foutloos schrijven. Ook mijn motoriek was een ramp. Ik kon geen bal gooien, laat staan vangen. Als ik moest serveren bij het tennissen dan ging mijn vader koffie drinken, want in het eerste kwartier ging er toch geen bal over het net.

Brain Gym heeft me geholpen om in drie weken tijd 21 letters te automatiseren, die ik op mijn 22e nog niet in mijn systeem had. Ik ging vervolgens 12 bladzijden per uur lezen en nu zijn dat er nog meer en ik kreeg plezier in leren. Sterker nog. Ik leer elke dag en vind het heerlijk. Ik ben hier zo blij mee en enthousiast over. Ik wens dit voor jou ook en voor je kinderen, zodat ze hun volledige potentieel kunnen benutten en worden wie ze werkelijk zijn.

IMAG0672

 

Brain Gym 101 (BG)

In deze cursus van minimaal 24 uur leer je de basisprincipes van Edu-kinesiologie, de 26 BrainGym oefeningen en verschillende actiebalansen die je op jezelf en anderen kunt toepassen. Deze helpen je om het leren en functioneren in het leven te vergemakkelijken en je doelen beter te bereiken.

 

Doel van BrainGym 101

De BrainGym oefeningen en het 5-stappenplan leren uitvoeren; voor jezelf en met anderen. BrainGym kunnen inzetten bij jezelf of bij leerlingen, vrienden, cliënten, of anderen: ter verbetering van leren en dagelijks functioneren of voor een beter gevoel van welzijn.

 

Inhoud van BrainGym 101

Kennismaken met de basisprincipes:

  • de 26 BG oefeningen ervaren en eigen maken

  • PACE: een set van 4 oefeningen als fysieke voorbereiding op een leerproces

  • startversnelling (low gear) en kruissnelheid (high gear) onderscheiden en observeren in het leerproces

  • het 5 stappenplan van BrainGym

  • een doelstelling formuleren

  • enige informatie over het brein en de rol van de linker en de rechter hersenhelft

  • evalueren wat veranderd is na een 5 stappenplan + verankeren wat nieuw geleerd werd

  • de drie dimensies van intelligentie ervaren en eigen maken:

    • de links-rechts samenwerking (lateraliteit)

    • de boven-onder samenwerking (centering)

    • de voor-achter samenwerking (focus)

De volgende onderdelen leer je uitvoeren:

  • Dennisons Lateraliteits Repatterning (een procedure om de samenwerking tussen links en rechts te optimaliseren)

  • de driedimensionale Repatterning (een procedure om de samenwerking tussen de drie dimensies onderling te optimaliseren)

  • actiebalans voor lateraliteit, actiebalans voor centering en actiebalans voor focus, een balans voor het dagelijks leven, een snelle balans voor felle emoties

  • de Expansiebalans om de drie dimensies en intelligenties te integreren

  • verankeren van het nieuwe geleerde d.m.v. observeren en (facultatief) spiertesten.

  • Vereiste vooropleiding: Geen

 

Reacties zijn gesloten.